Vänligen välj företag eller privatperson

Leverans och betalningsinformation

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller alla leveranser från Jordelit AB. Trygghetsgaranti och konsumentskydd för att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen, Distans- och hemförsäljningslagen samt E-handelslagen för samtliga köp på jordelitgarden.se. Varje gång du beställer en produkt från oss skickar vi en orderbekräftelse till dig som kund och en order till butiken. Butiken packar sedan dina produkter för avhämtning eller leverans med Postnord. Din betalning aktiveras när varorna skickas till dig från butiken. Alla våra priser är inklusive moms (25%).

Kortbetalning med Visa och MasterCard

Önskar du betala med Bankkort/Betalkort så tillkommer ingen extra avgift förutom fraktkostnad. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner SWEDBANK som använder DIBS Betalväxeln där all kortbetalning går igenom uppfyller kraven för PCI-DSS.

Betalning via faktura

Är du redan kund hos oss fyller du i ditt kundnummer i beställningen.

Allmänna köpvillkor vid beställning- Priser och avgifter

Vid beställning gäller de priser som anges på www.jordelit.com. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg samt för outlösta paket.

Avtal om köp

Genom att göra en beställning accepterar du villkoren. Avtalet mellan dig och Jordelit ingås i samma stund du skickar din. Kontrollera din orderbekräftelse så att allt är OK, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss på en gång. Avtal kan endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.

Leverans

Normal leveranstid är 2 - 7 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning via e-post. Om en försändelse blir försenad kommer du att bli kontaktad. Vid beställning har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt med öppet köp från det att du mottagit varan. Ångerrätten med öppet köp innebär att du har möjlighet att skicka tillbaka de varor du mottagit om du betalar returfrakten. För att du ska kunna utnyttja ångerrätten med öppet köp måste varan vara i väsentligen oförändrat skick, exempelvis får du inte använda köpta produkter.

Outlösta paket/försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till berörd butik. Om detta sker debiteras du en returavgift. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar den. Reklamation ska göras inom skälig tid, dock senast inom två veckor.

Retur

Vid retur står du för risken för varan och bär ansvaret för att varan inte skadas under transporten till butik. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. När butiken fått tillbaka varan och godkänt returen betalar vi tillbaka det belopp du betalat för de varor du skickat tillbaka inom 30 dagar. Du betalar själv din returfrakt.

Transportskador

Vid mottagande av varor är det viktigt att du kontrollerar att varan inte är transportskadat. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom en vecka. Anmäl en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och kontakta därefter jordelit.

Övrigt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel på www.jordelit.com För frågor kring innebörden av villkoren eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Jordelit. Kontaktuppgifter hittar du på vår hemsida.